lauantai 23. tammikuuta 2016

Sukat. Minulle.

Avauduinkin ehkä jo siitä, ettei miellä oikeen käytetä villasukkia. Nyt kuitenkin jäin sen verran koukkuun pitsisiin villasukkamalleihin, että halusin itsellenikin yhdet. Tosin lähinnä kirjoneulesukkia tehtailleena mallin valinta ja työskentelyn aloittaminen oli niin vaikeaa, että purin enismmäiset kolme versiotani ennen kuin olin tyytyväinen lopputulokseen. Tämänkin jälkeen sukkia neulottiin ja purettiin melkein samaan tahtiin, joten jo mietin että tulevatkohan ne koskaan valmiiksi. Tulivathan ne.



Langaksi valitsin kätköistäni Novitan pikkusiskoa, jota olin hamstrannut, ilmeisesti jostain alelaarista, juuri sopivan määrän. Pikkusiskosta en ole ennen tehnytkään sukkia joten vähän jännittää, miten nuo käytössä kestävät... Mallikerran yhdistelin Suomalaisen aleista löytämästäni neulekirjasta ja pikku palmikoista. Varren suuhun kokeilin harkkoreunaa, mutta en siihen oikeen ihastunut ja vaihdoin reunan ihan tavalliseen kaksinkertaiseen joustinneuleeseen. 


2 kommenttia:

  1. Tosi kauniit sukat! Nätin mallin olet löytänyt ja soveltanut. Mä oon tehnyt yhdet sukat puoliksi Pikkusiskosta (siis raitasukat) ja ne on kestäneet kyllä hyvin muuten, mutta venyneet ja löpsähtäneet. Voi kyllä johtua mallista ja siitä toisestakin langasta.

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Tykästyin kyllä itsekin! :) Toivotaan että johtuvat siitä toisesta langasta... tosin tuntuu että kaikki sukat jonkun verran löllöstyy käytössä :/

    VastaaPoista